Jdi na obsah Jdi na menu

Slovensko 2009, den první - pátek 1.5.

1. 5. 2009

Možná to bylo tím, že kolem nás v noci bloudil duch Čachtické paní, možná jsme nemohli dospat nedočkavostí z dovolené a nových zážitků, každopádně jsme se vzbudili v 7:20, přesto, že jsme šli spát v jednu v noci.....

Tak jsme vybalili věci z tašek a beden, narovnali vše do správných šuplíků, poliček a skříněk a učinili tak náš domeček na kolech zabydleným ;-)
Následovala míchaná jajíčka k snídani a pak vycházka na hrad.

ObrazekZ hradu Čachtice jsme byli nadšení ! Byť zřícenina, je opravdu krásný a zajímavý, a to i bez ohledu na pověsti o Čachtické paní. Jediné, co nás trochu zarazilo, že je mírně v rozkladu. Sice je všude spousta cedulí o chráněných oblastech a památkách, ale hrad mírně chátrá ...
Fotky z hradu najdete ZDE.
Pěkně jsme si ho celý prošli, ulovili u něj pokládek a nalodili se zpět. V 11:15 jsme pak vyrazili na další cestu. Nejprve jsme se opatrně sesunili od hradu dolů do vsi. Cesta opravdu není stavěná na vozy našeho kalibru, tak jsme museli jet krokem.

Poté následoval jeden z mnoha vypečených úskoků naší paní navigace, která nás vedla cestou necestou, polem nepolem k Topoľčiankám. Od původně předpokládané trasy jsme se mírně odklonili, navigace nás vedla po dálnici a pak po silnicích první třídy. Což způsobilo, že finále jsme jeli po silnicích čtvrté třídy bez krajnice ....
ObrazekDíky mírnému zpoždění jsme vynechali zastávku u hradu Hrušova a zamířili přímo do Topoľčianek, kde se na prvého mája konalo slavnostní otevření sezóny, včetně bohatého programu v národním hřebčíně.
Program byl ovšem tak bohatý, že nebylo skoro kde zaparkovat, na žádnou show jsme se nedostali a mezi stánkama s perníkama nás to nebavilo, takže jsme se zhnuseni vrátili k autu.
Hřebčín samotný byl hezký, staré udržované budovy, pěkné boxy, v nich hezcí koníci, ale jinak to byl děs :-(

ObrazekTak jsme se vydali k Mare de Liptov, kde jsme zakotvili v kempu u městečka Liptovský trnovec.
Nebylo moc plno, krom nás byl v kempu ještě jeden obytňák a jeden přívěs. Pak taky polský dlouhovlasý frajer v pežotu kabrio, který občas brázdil kempové silničky :-) Ten ale bydlel v chatce ;-)
Kochali jsme se jak se naše krásné autíčko vyjímá na louce pod horami, až nám idylku zkazil obytný autobus Discovery .... Takové to monstrum velikosti autobusu, které zaparkuje, odfoukne vzduch z brzd a pak ze sebe do stran vysune další krabice, aby si to zvětšilo bejvák .... Plus to má automatickej satelit, agregát na elektriku a tak ....
A navíc foukal vítr a byla nám pěkná kosa, tak jsme si zapnuli topení a bylo fajn :-)
Pár kýčovitých fotek z kempu a jeho okolí je ZDE.

Nocleh:
ATC Trnovec.
Obytný vůz, dvě osoby, elektrika a pes nás stály 12,50 EUR
Pěkné, v celku rovné pláně, pravidelně rozmístěné přípojky na elektřinu.
Hezké sprchy, i když občas měly prasklé dlaždičky opravené silikonem .... ale aspoň stejnou barvou
Kempík stojí na břehu jezera, s výhledem na Nízké i Vysoké Tatry.
Je oplocený, v sezóně asi fungují i nejaké bufíky a občerstvení.
Kemp nemá přímý přístup k vodě, tam se leze samostatným vchodem vedle.
Psi do vody nesmí.

Jak to vidí Ondra:
Po včerejším nočním bloudění to dneska byl pohodový cestovní den.
Až na ten hřebčín. Hlava na hlavě, tribuna ovešená lidma.
Navíc slováci asi psy znají jenom z obrázků - buď uskakují jak před medvědem nebo se na Dagína vrhají jako na plyšáka ...
Ještě k té navigaci - včera jsme si trošku pojezdili po dědinách. Jak už navigaci trošku známe i s jejími nápady na roztomilé zkratky, snažili jsme se nepodlehnout jejímu vábení na podezřelé silnice. Bohužel každý pokus o nerespektování jejích pokynů způsobil, že na další trase, která byla samozřejmě další, jsme se museli potýkat s různými nástrahami - nízký podjezd, úzká silnice, zákruty, ...
Dneska nás taky povodila, cesta rychlejší, za to přes opačnou polokouli .... Občas si říkáme "zlatý autoatlas" ! Ale to bychom se ochudili o spoustu dobrodružství, tak to bereme sportovně ;-)
V Trnovci jsme si pěkne odfotil západ slunka nad horami, prostě kýč :-)
A z toho Discovery jsem měl opravdu zkaženou náladu :-(
Pokladů jsme po cestě odlovili přiměřeně (Čachtický hrad, kaplička sv. Anny v Donovalech, kanón "4 v tanku a pes"). Ke konci cesty už ochota spolucestujících nebyla taková, takže jsem musel nějaké i vynechat ! Naštěstí jsme to druhý den dohnali ...;-)

Jak to vidí Dag:
Dneska to bylo výrazně lepší :-) Takovýhle výlety se mi líbí ! Ráno mě vyhodili z auta na louku a nechali ať si běhám ..... Tak jsem to všechno očuchal a očůral. Jak lae začalo v autě hrkat nádobí, tak jsem hbitě přiběhl zpět a začal hypnotizovat dveře, aby se otevřely. Určitě tam uvnitř kuchtili neco dobrého, co mi nesmí uniknout !
Pak jsme běhali po takovym rozpadlym baráku na skále. Všichni, koho jsme potkali, ze mě byli nějací vyplesklí, chtěli si mě hladit a říkali mi havko .... Divný lidi ...
Zážitky z tý jezdící krabice vynechám, nic moc.
Odpoledne jsme ještě chvíli vočumovali nějaký koně, ale těch mám z domova dost ...
A večer jsme se ubytovali na takový supr veliký louce, celou jsem si ji hezky prošmějdil. Byla tam i ohromná voda, ale za plotem :-(