Jdi na obsah Jdi na menu
 


Mamuláci a obytné auto

5. 4. 2011

Naše karavanistická kariéra začala v létě 2008.
EOS_3315.jpgTehdy jsme si naplánovali cestu do Francie. Původně přískokovou metodou, tedy že vybereme zajímavá místa, spojíme je trasou cesty a proložíme body k noclehu. Pak se začalo ukazovat, že vyrobit takový itinerář je docela fuška, naplnit ho body k ubytování taky trochu, ale za hlavní riziko jsme považovali zafixovaný itinerář, objednané ubytování a následně nemožnost vytyčené plány splnit - zpožděním, vyšší mocí, chybou v navigaci, změnou trasy k zajímavějšímu místu a pod.

Pokonzultovali jsme tedy se známými a výsledkem byla myšlenka na nějaké obydlí na kolech. Chvíli jsme uvažovali o přívěsu, ale to skončilo na pár drobnostech:
- Ondra ještě neměl řidičák BE a bez něj to jaxi nejde (možná jo, ale ukažte mi obytný přívěs do 750 kg ...... s lednicí, sprchou, ...... a tak)
- vzniká dlouhá souprava, obtížná na řízení, občas se s tím dosti špatně manévruje, limitovaná v rychlosti
- a nedá se s tím bivakovat jentak někde - spaní v přívěsu je kempování, kdežto spaní v obytňáku se s trochou odvahy dá prokazovat jako parkování ....

EOS_3317.jpgTakže obytné auto.
Kamarád nám pomohl sehnat u svého známého.
Kdybychom to celé vymysleli dříve, asi by všechno dopadlo jinak.
Svým způsobem je ale dobře, že to proběhlo jak to proběhlo, protože nás to docela utužilo a hned od začátku jsme si nastavili laťku správně vysoko, takže nás dneska jen tak něco nerozhází :-D

 

Takže:
Obytné auto Tabbert FFB na podvozku Fiat Ducato 2,5D, výkon celých 55 kW (tzn. asi tak jako naše Feli před čipem), posilovač brzd to tuším mělo, posilovač řízení to tuším nemělo, rok výroby asi tak L.P.1990 .... Najeto asi milion kilometrů, původem asi z Holandska, v době našeho užívání zřejmě nepojištěný, stojící v bazaru, gumy podhuštěné, celé auto rozvrzané ........
Oproti přívěsu se ukázalo, že tohle monstrum dokáže jet i sto kmh, ale to jsme museli po dvou dnech přijít na ty podhuštěné gumy .....
První den se na dálnisi v 80kmh sklopily zrcátka a bylo potřeba zakoupit na pumpě mikrosadu nářadí za 25 EUR a utáhnout ty zrezlý šrouby, aby ty tyče jak od zábradlí držely ve vzpřímené poloze - asi tak jako na Avii :-D
Plně integrované, jinak ale celkem pohodlné, vnitřní dispozice celkem povedená ;-) Abych jenom nehaněl ....

Takže zážitků jsme na začátek nabrali dosti a vyškolili jsme se taky dosti, abychom v dalších fázích nebyli až takoví jelimáni :-D
A první dojmy - radost ze svobody pohybu. Kam se mi namane, tam si jedu. A s sebou si vezu střechu, jídlo, lednici s pivem, postýlku, topení, sprchu a tak ...

Foto z Francie ZDE, cestopis ZDE.

Pokračování příště ;-)

 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

starej dobrej tančík...

(Lucy, 5. 4. 2011 22:27)

Beztak byl vnitřnim uspořádánim nejlepší...:-) Jinak ale hroznej škopek!